Alla har gjort en egen baksida men dessa 3 flick flest röster.
Är detta första utmaningen ni gör?
Börja med att välja åldersgrupp och klicka därefter på introduktion.
Har ni redan gjort en av de andra utmaningarna? Välj åldersgrupp och klicka sedan på utmaning. Ni ska inte göra introduktionen igen.
Är detta första utmaningen ni gör?
Då börjar du med att göra hela eller delar av denna introduktion för att barnen ska få en förståelse för bl.a. varför det är viktigt att återvinna. Varför finns det olika storlekar och former av förpackningar? Vad är kartongförpackningar gjorda av och varför mår naturen bättre när vi återvinner dem så de kan bli till nya produkter?
Du som pedagog anpassar materialet så det passar er barngrupp.
Sagor
Gör en återvinningskampanj för att få fler att återvinna mer!
I denna utmaning ska ni designa en egen återvinningskampanj som skulle kunna tryckas på baksidan av en mjölkförpackning. Varje anmäld avdelning får tävla med max tre bidrag.
Introducera utmaningen genom att titta på filmen som förklarar återvinningskampanjen.
Vill du som pedagog bli inspirerad, finner du en PPT som förklarar utmaningen här.
Era bidrag kan t.ex. bestå av era bästa återvinningstips. Eller era bästa argument varför fler ska återvinna mer. Illustrera er kampanj i bild och/eller med text. Tänk på att det ska kunna gå att trycka er kampanj. Använd denna mall som grund när ni skapar era kampanjförslag.
Lägg era tre bidrag bredvid varandra, ta en bild och ladda upp den på Mina sidor. Där kryssar ni även för om ni vill representera Skånemejerier, Arla eller Norrmejerier.
Vill ni ha chansen att få er panel tryckt på en mockup? Mockup är en kopia av en riktigt mjölkförpackning men kan inte innehålla någon vätska. Mockupen görs enbart i två exemplar, vilka ni vinner.
För att ha chans att vinna ladda upp era tre bidrag (EN bild) senast den 15 december!
På Mina sidor kryssar ni även i vilket mejeri ni vill tävla för. Varje mejeri kommer utse tre olika vinnare! Juryns beslut kan inte överklagas.
Om möjlighet finns kan mejerierna trycka en eller flera av vinnarna som då kommer finnas på deras mjölkförpackningar ute i butik. Detta bestäms av juryn och juryns beslut kan inte överklagas.
Lycka till!
Är detta första utmaningen ni gör?
Då börjar du med att göra hela eller delar av denna introduktion för att eleverna ska få en förståelse för bl.a. varför det är viktigt att återvinna. Varför finns det olika storlekar och former av förpackningar? Vad är kartongförpackningar gjorda av och varför mår naturen bättre när vi återvinner dem så de kan bli till nya produkter?
Du som pedagog anpassar materialet så det passar dina elever.
Sagor – för de yngre
Gör en återvinningskampanj för att få fler att återvinna mer!
I denna utmaning ska ni designa en egen återvinningskampanj som skulle kunna tryckas på baksidan av en mjölkförpackning. Varje klass och fritidsavdelning får tävla med max tre bidrag.
Introducera utmaningen genom att titta på filmen som förklarar återvinningskampanjen.
Använd även Powerpointen för att inspireras.
Vill ni få inspiration på vad man ska tänka på när man ska sprida ett budskap, ladda ner ”En liten kampanjskola”.
Era bidrag kan t.ex. bestå av era bästa återvinningstips. Eller era bästa argument varför fler ska återvinna mer. Illustrera er kampanj i text och/eller bild. Tänk på att det ska kunna gå att trycka er kampanj. Använd denna mall som grund när ni skapar era kampanjförslag.
Lägg era tre bidrag bredvid varandra, ta en bild och ladda upp den på Mina sidor. Där kryssar ni även för om ni vill representera Skånemejerier, Arla eller Norrmejerier.
Vill ni ha chansen att få er panel tryckt på en mockup? Mockup är en kopia av en riktigt mjölkförpackning men kan inte innehålla någon vätska. Mockupen görs enbart i två exemplar, vilka ni vinner.
För att ha chans att vinna ladda upp era tre bidrag (EN bild) senast den 15 december!
På Mina sidor kryssar ni även i vilket mejeri ni vill tävla för; Skånemejerier, Arla eller Norrmejerier.
Varje mejeri kommer utse tre olika vinnare! Juryns beslut kan inte överklagas.
Om möjlighet finns kan mejerierna trycka en eller flera av vinnarna som då kommer finnas på deras mjölkförpackningar ute i butik. Detta bestäms av juryn och juryns beslut kan inte överklagas.
Lycka till!
Är detta första utmaningen ni gör?
Då börjar du med att göra hela eller delar av denna introduktion för att eleverna ska få en förståelse för bl.a. varför det är viktigt att återvinna. Varför det finns olika storlekar och former av förpackningar och hur det påverkar matsvinnet. Kartongförpackningar är gjorda av förnybart material – fördelar och nackdelar?
Du som pedagog anpassar materialet så det passar dina elever.
Powerpoint
Gör en återvinningskampanj för att få fler att återvinna mer!
I denna utmaning ska ni designa en egen återvinningskampanj som skulle kunna tryckas på baksidan av en mjölkförpackning. Varje klass eller fritidsavdelning får tävla med max tre bidrag.
Introducera utmaningen genom att titta på filmen som förklarar återvinningskampanjen.
Använd gärna Powerpointen för att inspireras.
Vill ni få inspiration på vad man ska tänka på när man ska sprida ett budskap, ladda ner ”En liten kampanjskola”.
Era bidrag kan t.ex. bestå av era bästa återvinningstips. Eller era bästa argument varför fler ska återvinna mer. Illustrera er kampanj i text och/eller bild. Tänk på att det ska kunna gå att trycka er kampanj. Använd denna mall som grund när ni skapar era kampanjförslag.
Lägg era tre bidrag bredvid varandra, ta en bild och ladda upp den på Mina sidor. Där kryssar ni även för om ni vill representera Skånemejerier, Arla eller Norrmejerier.
Vill ni ha chansen att få er panel tryckt på en mockup? Mockup är en kopia av en riktigt mjölkförpackning men kan inte innehålla någon vätska. Mockupen görs enbart i två exemplar, vilka ni vinner.
För att ha chans att vinna ladda upp era tre bidrag (EN bild) senast den 15 december!
På Mina sidor kryssar ni även i vilket mejeri ni vill tävla för; Skånemejerier, Arla eller Norrmejerier.
Varje mejeri kommer utse tre olika vinnare! Juryns beslut kan inte överklagas.
Om möjlighet finns kan mejerierna trycka en eller flera av vinnarna som då kommer finnas på deras mjölkförpackningar ute i butik. Detta bestäms av juryn och juryns beslut kan inte överklagas.
Lycka till!
Kampanj kommer från det franska ordet ”campagne” och innebär att man under en tidsbegränsad period bedriver en viss verksamhet för att påverka en viss målgrupp.
Finns det något man kan tänka på när man ska sprida ett budskap och genomföra en kampanj?
Ja, det gör det faktiskt, även om det inte finns något direkt facit. Oftast är det enkla och påhittigt annorlunda som ger bäst effekt.
Vill ni läsa mer utförligt om hur man arbetar med en kampanj? Ladda ner ”En liten kampanjskola” här.
Redovisade ni Återvinningskampanjen senast den 15 december 2024 hade ni chans på fina priser från Skånemejerier, Arla, Norrmejerier och Tetra Pak.
En jury bestående av personer från Skånemejerier, Arla, Norrmejerier och Tetra Pak utsåg de mest inspirerande och tänkvärda bidragen som vinnare. Arla utsåg tre vinnare av de som valt att tävla för dem och Norrmejerier och Skånemejerier kommer att utse tre vinnare bland sina bidrag. Juryns beslut kan inte överklagas.
_______________________________________________________________
Vinnare Arla
Vinnare Skånemejerier
Kommer att utses inom kort.
Vinnare Norrmejerier
Kommer att utses inom kort.
Tänk på att spara era bidrag tills tävlingen är avgjord. Vinner ett av era bidrag måste det skickas in.
Klicka på bilden för mer info.
Efter du skickat din fråga så får du svar inom ett par arbetsdagar.